Aliz Kosza

Sunt un constructor. Am în spate organizaţii, branduri şi oameni; am format sute de lideri și manageri. Am creat fundaţii pentru viitor, fundaţii pe care au construit succesorii mei, strategic vorbind. Odată la 3-4 ani, am schimbat industriile. Nu m-am temut niciodată de nou, de necunoscut.

Schimbările m-au ajutat să învăț şi să progresez, să îmi testez limitele, să transfer know-how dintr-o industrie în alta, să fiu creativă şi dinamică, atât eu, cât şi organizațiile pe care le-am condus cu foarte multă pasiune. Ultimii 20 de ani au fost foarte intenși, cu mari provocări, contracții economice şi bătălii pe piețe înguste de consum. Am lucrat în diverse tipuri de organizații, de la antreprenoriate local la companii regionale, multinaționale sau fonduri de investiții.

Din 2012, sunt business mentor și strateg, transferând experiențe și principii de business antreprenorilor și managerilor care doresc să își reinventeze afacerea prin: leadership, transformare organizațională, abordare pragmatică și eficientă a afacerii, bazată pe definirea și implementarea corectă a strategiilor integrate și construirea de modele de business sustenabile pe termen lung. Mi s-a părut cel mai firesc lucru ca după 37 de ani de experiență s-o împărtășesc cu ceilalți, ajutându-i să-și crească sănătos afacerile, să facă performanță, să fie mulțumiți. Toți. Deopotrivă angajatori și angajați.

Recent, s-a conturat și am definit conceptul meu de business mentoring, Inward Business Mentorship®, a cărui eficiență s-a dovedit în peste 30 de proiecte de mentorat din ultimii 4 ani.

Acum, lansez Business Mentoring House: o școală business pentru oameni care vor să își aducă propriul business la un nivel superior. O școală în care facem business, nu teorie.”

„Business Mentoring House trăiește în mintea noastră de câțiva ani. Fără să fim pe deplin conștienți de acest lucru, a fost obiectivul nostru pe termen scurt în ultimii ani.

În fiecare proiect de remodelare de business în care am lucrat împreună în ultimii ani, Aliz în zona de strategie și business mentoring, eu în zona de diagnoză, optimizare de procese și implementare de proiecte, a existat o părticică de Business Mentoring House. Și nici nu ne-am dat seama de acest lucru decât recent, atunci când am început să îl punem pe hârtie. Abia când i-am făcut conceptul și structura am știut că, de fapt, a fost mereu un subiect de discuție.

Ne-am amintit că, după aproape fiecare întâlnire de lucru cu parteneri sau după conferințe de business, ne spuneam „Uite, ăsta ar fi un exemplu ideal pentru bune practici de învățat într-o școală de business” sau „Uite, pentru acest tip de oameni cu acest tip de provocări ar trebui să facem o școală de business” ori „Uite cât de des se face greșeala asta în management. Ar trebui să facem un modul în care să arătăm pe viu, practic, cum se fac lucrurile bine”.

Conferințele „Sufletul în business” și alte ocazii de întâlnire cu antreprenori nu au făcut decât să ne ajute să clarificăm și mai bine conceptul școlii de business. Aliz a făcut conferințele „altfel”, bazate pe studii de caz, pe povești reale din lumea de business reală, pe exemple practice, pe oameni reali din companii românești reale. Nici o teorie, nici un „5 pași pentru atingerea succesului”, nici o frază motivațională ieftină și, spre enervarea mea constantă, aproape nici un fel de marketing. „Răzvan, aceste conferințe nu sunt create pentru oricine. Ele trebuie să adune oamenii care au nevoie de acest lucru. Lor ne adresăm noi.”

Și am văzut că sunt destul de mulți astfel de oameni, cei care au nevoie să afle CUM se transformă o afacere și o pasiune într-un business solid și, de asemenea, cum trebuie să se transforme ei din vizionari și antreprenori în manageri și lideri. Și ne-am spus și atunci: „Ei, uite pentru astfel de oameni trebuie să facem o școală de business!”

Așa că am făcut-o.

Acum, după câteva zeci de proiecte și după aproape trei ani în care Business Mentoring House a trăit doar în mintea noastră, știm că a venit momentul în care trebuie să îi dăm drumul în lume. Acest proiect a devenit atât de bine definit și atât de clar încât aproape că se dezvoltă singur.

Și nu ne îndoim nici un moment că va fi o reușită pentru că este un proiect construit pas cu pas, bucată cu bucată, pe baza câtorva zeci de proiecte de business realizate cu antreprenori din România, pe baza experiențelor pe care le-am avut cu ei.

În Business Mentoring House – concept, structură și obiective – se află așteptările și nevoile câtorva sute de antreprenori din România cu care ne-am întâlnit în această perioadă. E, de fapt, proiectul antreprenorului din România care vrea să se transforme în manager și lider și, astfel, să își transforme și afacerea într-un business solid, construit și condus profesionist”.

Răzvan Nicoară

Director Executiv Programe BMH

Răzvan Nicoară

Director Executiv Programe

Business Mentoring House